Microsoft Office 2010



Sejak dua menjak ni ada beberapa orang membe aku sering bertanyakan pasal apa yang bestnya Microsoft Office 2010 walaupun dah lama microsoft launchkan produk neh.. Well, aku pun tak sure sangat memandangkan aku pun tak berapa pandai sangat guna Office 2010 ni. Tapi setakat dua tiga info yang aku tau bolehlah.


Microsoft Office 2010 atau Office siri ke 14 ni merupakan penyambung warisan Office version 2007. Walaupun aku sendiri tak sure info yang aku dapat pasal Microsoft Office 2010 ni, tapi pihak Microsoft ada la menyatakan bahawa Office 2010 ini lebih ringan dari pada Microsoft Office version before neh. Microsoft Office 2010 ni ada dua versi bit yang berbeza mengikut bit Windows masing-masing la, yaitu versi 32 bit dan versi 64 bit dan Office 2010 ni la yang first ada dua version bit berbeza neh.

Searh punya search punya search a.k.a godek punya godek punya godek, terjumpalah dek aku info yang berguna. Ni ringkasan yng dapat aku buat;

1. Office 2010 ada Screenshot Capture, iaitu satu fungsi dimana korang boleh copy picture, ala macam PrintScreen tuh la.


2. Removal Background, ni kalau picture korang ada background shape yang korang tak nak, so beleh di delete.



3. Revamped Print Option, yang ni fungsinya kalau nk option print tu korang nak ubah-ubah setting.



4. Fungsi Auto Permision yang lebih baik



5. Ada Jump List yang sangat menarik jika di matchkan dengan Windows 7.



6. SmartArt Templates yang lebih baik dan cecantik belaka.



7. Protection Mode time korang nak buka fail dokumen dari internet. 



Ni jelah yang aku boleh bagitau. Office 2010 ni nak lagi best kalau korang matchkan dengan Windows 7 je. Kalau tak pun dengan Window Vista. Maka bersesuaianlah sikit sebab interface masing-masing matching. Disebabkan Microsoft sangat strict akan copyright dorang, so susahlah aku nak supplykan download link. Tapi kalau nak request je aku boleh tolong carikan. Download je free trial tu the request key activator.  :)



0 comments:

Post a Comment