How I Met Your Mother Mania...



Ok sape2 yg pernah tengok, tonton, hayati or etc. siri How I Met Your Mother ni, anda memang antara yg meminati siri situasi komedi yg gilerr best. Ni show kedua yg aku minat lepas F.R.I.E.N.D.S. Cakap banyak pon x guna. Meh aku cerita sikit pasal show ni. Show ni dikenalkan oleh membe aku, so credit to Syafiq Affandi.



Show ni asasnya mengisahkan tentang Ted Mosby, lakonan Josh Radnor, pada tahun 2030, mengajak seorang anak lelaki dan seorang anak perempuannya mendengar dia bercerita tentang apakah peristiwa sebenar yang menyebabkan pertemuan antara dia dan ibu mereka. So teknik penceritaan dia sudah semestinya dengan cara flashback. Watak utama lain yakni sahabat2 si Ted Mosby ni adalah Lily Aldrian (Alyson Hannigan), Marshall Eriksen (Jason Segel) Robin Scherbatsky (Cobie Smulders) dan Barney Stinson (Neil Patrick Harris).

Yang membuatkan aku gila dengan cita neh sbb bagaimana lawaknya kisah silam Ted Mosby & rakan2nya time dorang muda2 dulu. Watak yg paling aku minat sekali sudah tentulah Barney Stinson. Dia ada blog dia sendiri, klik ni kalo nk tau la. Suma tentang kisah dia dlm show  How I Met Your Mother ni ada dalam link tu. Aku sukakan buku2 ciptaan dia mcm The Bro Code, The Playbook & The Bro on the Go. Memang kelakar abes. Kt sini ade la link ebook The Bro Code & The Playbook kalo korg nk donlod n bace2 je, jangan amalkan plak, juz The Bro on the Go je aku x jumpa lg ebook tu.

Sebenarnya aku xdalah bangga2kan sgt perangai si Barney ni & xdelah plak aku nk amalkan apa yg dia buat, juz aku adore sgt dorg punya friendshipness, camne dorang leh selesaikan masalah n camna bersatunya dorg time together. Mana yg baik kita buatlah teladan, mana yg buruk jadikan sempadan, ok?

Ok lah merepek panjang2 pon x guna, kalo korg rase nk donlod n nk layan skit2 aku ada sediakan download link kt page link k. Cite ni baru sampai Season 6. Tu pon x abes lg. So aku bg yg mana ade je..

So suit up, it's gonna be legen-wait for it-dary.....

0 comments:

Post a Comment